Neem ook eens een kijkje bij onderstaande websites!

Per Saldo

De belangenvereniging van mensen met een persoonsgebonden budget. Met ruim 25.000 leden is Per Saldo dé belangenvereniging van en voor mensen die hun zorg en begeleiding zelf willen regelen met een persoonsgebonden budget (PGB).

MEE West-Brabant

MEE West-Brabant biedt onafhankelijke informatie, advies en ondersteuning aan mensen met een beperking en hun omgeving. Zodat iemand zich verder ontwikkelt en zo zelfstandig mogelijk in de samenleving kan meedoen. Wij ondersteunen in alle levensfasen en op alle levensgebieden, zoals werken en leren, samenleven en wonen, regelgeving en geldzaken. Meestal is onze begeleiding van korte duur, onder het motto: zo kort mogelijk, zo lang als nodig.

Theater Tiuri

“Huis der kunsten voor mensen met een beperking”. In Breda en Roosendaal stimuleert theaterwerkplaats Tiuri mensen met een beperking om hun talenten te ontwikkelen met theater. Onder professionele begeleiding zetten zij producties op de planken. Het kan daarbij gaan zowel om dagbesteding als om vrijetijdsbesteding. De locaties van Tiuri zijn getoetst op fysieke toegankelijkheid, iedereen moet immers binnen kunnen komen. De voorstellingen zijn een goede vorm van sociale toegankelijkheid: de talenten van mensen met een beperking worden zichtbaar in de samenleving.

Steffie

Steffie is een site gemaakt voor mensen met een verstandelijke beperking. Steffie legt moeilijke dingen op een makkelijke manier uit, zoals het zorgplan, DigiD en daten.